VÅRA KUNDER

Vi tror på skräddarsydda lösningar för varje kund och vårt koncept bygger på ständig optimering. Tiden är förbi då man bara sätter upp en fin och optimerad webbsida för att sedan kunna skörda frukterna. För oss är det då det roliga börjar. Hör några av våra kunder berätta.


 Odd Molly Referens

 

 

"Vårt samarbete med Digital Dominance har hjälpt oss att öka försäljningen samt konvertering online i de länder vi fokuserar på. Vi är väldigt nöjda med resultaten. Vi får kontinuerligt förslag på sätt vi kan optimera sidan och ha en bra synlighet sökordsmässigt."

Alexandra Wahlqvist, E-commerce Manager, OddMolly

 


Godsmak Takeaway online Referens

 

 

 

"Med Digital Dominance helhetskoncept inom digital marknadsföring har vi fått en ny insikt i våra digitala kanaler och de intäkter som kommer därifrån. Vi har sänkt våra AdWordskostnader samtidigt som omvandlingarna till köp har ökat ordentligt. Vi syns nu i sökresultaten på ett helt annat sätt än förut tack vare de löpande rekommendationerna inom sökmotoroptimering som vi får. Vi var tidigare med en annan byrå men har inte ångrat att vi bytte för en sekund och rekommenderar varmt ett samarbete med Digital Dominance."

Tor Nordström, Styrelseordförande, Godsmak Sweden

Framgangsrik-digital-marknadsforing-webbyra


Godsmak har en framgångsrik affärsmodell där restaurangmat från över 70 olika kök i Stockholm levereras direkt till kontoret eller hem.

Grafen visar hur vi hjälpt Godsmak sänka sina AdWordskostnader med 32 % samtidigt som vi ökat antal köp genom digital annonsering med 40 %. Under samma 6 månadersperiod ökade Godsmak även sina intäkter genom denna kanal med 60 %.
www.godsmak.se

 

 


Servicia Referens

 

 

"Digital Dominance har hjälpt oss på Servicia Medical att bli världens näst största återförsäljare av Zoll Hjärtstartare på två år"

Mattias Bodin, VD på Servicia Medical

Servicia Medical säljer och hyr ut hjärtstartare. Vid starten 2005 var det få som kände till att en hjärtstartare kan rädda 3 av 4 av de 10 000 personer som varje år drabbas av akut hjärtstopp i Sverige. Problemet var att nå ut och få fler att förstå vikten av att ha en hjärtstartare. Tillsammans utvecklade vi en digital strategi med fokus på content marketing och sökordsoptimering. Sedan dess har bolaget ökat omsättning med mer än 30 % per år. 2013 utsågs Servicia Medical till DI Gasell. 

 


Stenskivor Referens

 

 

 

”Digital Dominance har hjälpt oss från första dagen och är en strategisk partner i vår försäljning av stenskivor. Vi får mer än bara SEO.”

Kert Loide, VD och grundare på Stenskivor.se.

Stenskivor.se var först skeptiska till att vi kunde utveckla Internet som deras främsta säljkanal. Efter några månader kom resultaten. Därefter har omsättningen bara ökat. Genom att dominera på de mest affärsdrivande sökorden samt arbeta med optimering på sidan har försäljningen tredubblats de senaste två åren.

 


Nortech Energi Referens

 

 

"Sedan starten arbetar vi tillsammans med sökordsoptimering, konvertering och Google Adwords. Försäljningen drivs idag nästa uteslutande med hjälp av Internet som säljkanal."

Dan Gustafsson, VD på Nortech Energi

Nortech Energi är precis som Digital Dominance ett dotterbolag till Nortech. Värmepumpsmarknaden är konkurrensutsatt men få har lyckats på nätet. Därför startades Nortech Energi som snabbt blev en stor aktör inom värmepumpar i Stockholm.

 

 


Accesit

 

 

"Vi är mycket nöjda med det långa samarbetet med Digital Dominance och har sett en uppsving i både synlighet och affärer på nätet."

Nicklas Fredlund, VD Accesit

Accesit arbetar med företagstelefoni i en mycket konkurrensutsatt bransch. Digital Dominance har under flera år hjälpt Accesit med deras synlighet och affärer på nätet. Vi har arbetat med annonsering i Google AdWords (SEM), med sökmotoroptimering (SEO) och webbutveckling för att hitta rätt trafik och konvertera denna till nya kunder åt Accesit.
www.accesit.se

 

 

 

Vi har hjälpt

98,6%

av våra kunder att öka sin vinst från nätet