VÄLKOMMEN TILL VÅR BLOGG

Håll dig uppdaterad om www och följ med bakom kulisserna i byrålivet i vår blogg om digital marknadsföring!

Här i Digital Dominances blogg delar våra experter med sig av smarta tips, pedagogiska steg-för-steg-guider, nördiga trendspaningar samt nyheter inom branschen i allmänhet och Googles senaste påhitt i synnerhet. En digital Gott och blandat-påse, helt enkelt.

Hittar du inte vad du söker efter eller vill du veta ännu mer? Kontakta oss då på momangen, vi älskar att snacka om allt som har med www att göra.

Videoannonsering på Facebook så lyckas du

Hand håller i mobil med en videoannons på

Videoannonsering på sociala medier som Facebook är ett utmärkt sätt engagera målgruppen. Men det finns en hel del fallgropar som man måste undvika för att lyckas. Och visste du att videotittande på mobilen beräknas stå för hela 75% av den mobila datatrafiken 2020? Eller att 40% av användarna utför någon form av handling efter att ha sett en videoannons? Vill du öka din försäljning via www, bygga förtroende eller helt enkelt bara öka din räckvidd? Börja med videoannonsering!

Fördelar med Microsoft Advertising

 

Yes, Google Ads är tveklöst det största verktyget för att sätta upp annonser online, men räkna för den sakens skull inte bort Microsoft Ads (tidigare Bing Ads). Det vore bara rent av dumt. Microsoft Ads är Microsofts och Yahoos alternativa plattform och annonserna visas på både Microsofts och Yahoos sökfunktioner. Inte sällan blir detta verktyg förbisett till förmån för Google Ads, men om du kan se bortom det uppenbara som att Google Ads är större sett till volym så finns det flera starka fördelar med att lägga en del av din budget på att använda dig av Microsoft Ads:

Guide: Börja annonsera på LinkedIn med InMail messages

LinkedIn InMail annonsering

LinkedIn används av drygt 600 miljoner användare världen över. I Sverige är det cirka 30 % som använder LinkedIn. Och varför ska man annonsera via LinkedIn? Majoriteten spenderar ungefär en tredjedel av sin tid med att arbeta. Med hjälp av LinkedIn kan du som företag nå relevanta beslutsfattare och yrkesroller i rätt kontext. Visst låter det bra? Det tycker i alla fall vi. Läs vår guide om LinkedIn annonsering med hjälp av InMail meddelanden!

Guide: Kom igång med Facebook Messenger-annonsering

Med hisnande 1,3 miljarder dagliga användare har Facebook Messenger seglat upp som en marknadsföringskanal att räkna med. Marknadsföring via Messenger ställer dock lite andra krav än traditionell Facebook-annonsering. Är du nyfiken på att lära dig mer om Messenger-marknadsföring, vilka annonsmöjligheter som finns och vad du ska tänka på? Läs då vår introduktionsguide till Facebook Messenger Ads!

Kontaktannons: Digital byrå söker!

digital marknadsföringsbyrå match tinder

Okej, låt oss inleda vår relation med att vara ärliga. För trots att vi som digital byrå lever och andas www har vi senaste 10 åren främst byggt nya relationer via vänner och kontakter. (Skryt: vi växer i snitt 50 % om året så. Slut skryt). Men vi har ju, ahem, sett andra träffa nya så här och bli lyckliga tillsammans – så vad tusan, vi gör ett försök med vår alldeles egna kontaktannons!

Vad är skillnaden mellan Google Express och Google Shopping?

google-express-logo

2018 var året då Google verkligen hårdsatsade på sin tjänst Google Express på den amerikanska marknaden, en ehandelsplattform som utan tvekan är avsedd som en utmanare till nätjätten Amazon. Google Express, kanske du säger och kliar dig i huvudet? I denna artikel beskriver vi vad Google Express är och reder ut hur tjänsten skiljer sig mot Google Shopping!