Nya kollegor, flytt och annat nytt från Digital Dominance

För oss på Digital Dominance har 2018 startat på ett alldeles fantastiskt sätt, med nya lokaler, kollegor och kunder. Vi fortsätter växa så det knakar – här är några av alla roliga nyheter vi kan dela med oss av.

Checklista för lyckade Facebook annonser

Facebook annonsering är en vinnande strategi för många företag.  För att nå relevanta kunder och skapa lönsam försäljning behöver du tänka på ett par viktiga punkter när du skapar dina Facebook annonser. Följ vår checklista tar fram dina Facebook annonser och lyckas med din digitala marknadsföring!

Digital Dominance – Nominerade till Agency of the Year

Hurra! Digital Dominance nominerades som enda nordiska byrå till ”Agency of the year” i 2019 års Digiday Marketing and Advertising Awards Europe – och i december gick galan av stapeln i London.


Svenskarna och internet 2019 – en sammanfattning

I veckan släpptes 2019 års version av Svenskarna och internet, den årliga rapporten som redogör för svenskarna och deras internetvanor. En av de viktigaste trenderna i år är kanske att den ökade användningen av sociala medier verkar ha mattats av. Facebook minskar till och med för första gången sedan studiens begynnelse år 2010. Vi har sammanfattat några av rapportens viktigaste punkter ur digitalt marknadsföringsperspektiv!

Tips för ett lyckat nyhetsbrev

Inte sällan blir de liggandes på hög i skräpposten, oöppnade. Nyhetsbreven, som nästan verkar anfalla från både höger och vänster. ”När signade jag upp mig för det här” är en rimlig fundering emellanåt…Trots lite dåligt rykte så går det faktiskt att göra innehållsmässigt givande nyhetsbrev som kan vara en tillgång, både för dig som företag och dina kunder. Låt oss ta en titt på några punkter att fundera över vad gäller nyhetsbrev.

Annonsrelevans – därför är det viktigt!

Annonsrelevans är en av många viktiga mätvärden när det kommer till PPC (pay-per-click). Värdet anger hur bra matchningen är mellan sökordet, din annons och landningssidan. Mer om hur det beräknas och vad du kan göra åt ett dåligt resultat i artikeln.

Kvinna håller i mobil med annons. Är det en bra annonsrelevans?