VÄLKOMMEN TILL VÅR BLOGG

Håll dig uppdaterad om www och följ med bakom kulisserna i byrålivet!

Här i Digital Dominances blogg delar våra experter med sig av smarta tips, pedagogiska steg-för-steg-guider, nördiga trendspaningar samt nyheter inom digital marknadsföring i allmänhet och Googles senaste påhitt i synnerhet. En digital Gott och blandat-påse, helt enkelt.

Hittar du inte vad du söker efter eller vill du veta ännu mer? Kontakta oss då på momangen, vi älskar att snacka om allt som har med www att göra.

Gör ditt företag redo för Amazon Sverige

Är ditt företag redo för Amazon Sverige

Amazon är på väg att nå 200 miljarder dollar i omsättning detta år i 8 länder, inklusive de nya marknaderna i Spanien och Italien. Än så länge finns inget uttalande om när Amazon Sverige och Amazon i de andra nordiska länderna rullas ut, men vissa experter tror att detta kommer ske under andra kvartalet 2019.

Uppskattningsvis omsätter Amazon 800 miljoner i Sverige, vilket inte är ett jättebelopp. Detta kommer givetvis öka markant när produkterna finns inom en armlängds avstånd utan importskatter.

NYHET – GOOGLE ADWORDS BLIR TILL GOOGLE ADS

Nya lanseringar och uppdateringar är vardag inom digital marknadsföring och bland Googles senaste nyheter är deras nya brand Google Ads. Denna ersättare till Google AdWords introducerades i slutet av juni i år i samband med att ytterligare två nya brands presenterades: Google Marketing Platform och Google Ad Manager. Google Marketing Platform länkar samman annonsering med analysverktyg för att underlätta planering, mätning och optimering av digitala medier för marknadsförare. Verktygen som inkluderas är bland andra Analytics 360, Surveys 360 och Data Studio för enklare rapportering. Google Ad Manager är ytterligare en plattform som slår samman de tidigare DoubleClick for Publishers and DoubleClick Ad Exchange.

Tips – Så gör du en sökordsanalys till din hemsida

När du ska byta hemsida är det bra att tänka igenom hur du vill att din hemsida ska besvara dina kunders frågeställningar. Men egentligen gäller det när som helst i din hemsidas livscykeln. Det finns få saker som är så givande som att analysera vilka frågor dina kunder ställer om du inte redan gjort det. Dessa svar hittar du genom att göra en ordentlig sökordsanalys.

SEO-guide och tips vid byte av hemsida

Idag flyter sökmotoroptimering och webbutveckling ihop. När vi bygger hemsidor åt våra kunder eller är inblandade i webbprojekt som SEO-experter följer vi en SEO-guide som vi själva tagit fram och som ständigt är under uppdatering utifrån de ändringar som Google gör.

Tips och guide vid val av domännamn

Att välja rätt domännamn är en komplex process som kräver kundförståelse, insikt i SEO och branding. Att välja domännamn kan tyckas enkelt och har man jobbat över 10 år med webb och IT-utveckling finns det troligen ingen vanligare fråga än ”vilket domännamn ska jag välja?”. Häng med när vi tipsar om bra saker att tänka på i processen!

Copywriting – Tips på metodik för att framföra ditt budskap bättre

Oavsett om du skriver copy till bloggposter, email eller säljande hemsidor så kan du använda samma metodik. Lär dig bemästra kraften i hur du framför ditt budskap och sälj mer.