Apples uppdatering av iOS 14 har under 2021 förändrat vilka möjligheter tredjepartsaktörer som Facebook har att spåra användarnas aktiviteter, vilket i sin tur påverkar företag som annonserar på dessa plattformar. Vi tittar här närmare på vad uppdateringen faktiskt innebär för annonsering och vad som är bra att tänka på!
IP-marknadsföring innebär att du använder information om mottagarens IP-adress för att styra din digitala annonsering. En stor fördel med IP-marknadsföring är att du kan nå exakt de du vill nå, men det finns många saker att tänka på för att lyckas. Vi har arbetat med IP-marknadsföring sedan 2013. Läs vår guide eller kontakta oss för att få koll på hur IP-marknadsföring fungerar och hur du kan använda det framgångsrikt – och inte använda den.
Covid-19 har haft en stor påverkan på vårt digitala beteende – och kommer påverka oss framåt. Nu kan du se vår föreläsning ”Digital utveckling post Covid-19” där vi diskuterar effekter och ger tips om hur du tar dig an digital marknadsföring, ehandel och rekrytering framåt!
Till följd av vår uppmärksammade artikel om digital påverkan av Covid-19 bjöds vår vd Anna Mellstrand in av Indeed – en av världens största jobbsökarsajter – att föreläsa på ämnet.
Tonvikten i föreläsningen ligger på hur vi påverkas långsiktigt inom digital marknadsföring, ehandel, social media och rekrytering. Föreläsningen spelades in av Indeed och vi är väldigt glada att kunna få möjligheten att dela denna vidare.
Huvudpunkter i föreläsningen
3 faser som vi gått igenom hittills under 2020
5 långsiktiga effekter på digital utveckling
4 tips på saker som vi kan göra redan idag
Välkomna att titta och lyssna! Och har du frågor kring din digitala närvaro framåt som du vill diskutera närmare är du alltid välkommen att kontakta oss.
Att Corona-viruset får konsekvenser för resebranschen är uppenbart, men hur drabbar det e-handel i stort? Redan nu ser vi att virusets spridning påverkar hur vi människor beter oss – och att detta får oväntade konsekvenser för köpbeteende, e-handel och digital marknadsföring. Som strategisk digital byrå ser vi flera åtgärder företag kan vidta snarast för att begränsa effekterna.
Annonsrelevans är en av många viktiga mätvärden när det kommer till PPC (pay-per-click). Värdet anger hur bra matchningen är mellan sökordet, din annons och landningssidan. Mer om hur det beräknas och vad du kan göra åt ett dåligt resultat i artikeln.
Upplevelse av målsidan (eng. landning page experience) används av Google i bedömningen av ditt kvalitetsresultat. En målsida med högre betyg har sannolikt en bättre struktur och navigering samt starkare anknytning till användarens sökterm.