Corona-viruset: Stora effekter på beteende, konsumtion och e-handel – på både lång och kort sikt

Publicerad: 2 mars 2020

Att Corona-viruset får konsekvenser för resebranschen är uppenbart, men hur drabbar det e-handel i stort? Redan nu ser vi att virusets spridning påverkar hur vi människor beter oss – och att detta får oväntade konsekvenser för köpbeteende, e-handel och digital marknadsföring. Som strategisk digital byrå ser vi flera åtgärder företag kan vidta snarast för att begränsa effekterna.

Guide: Så funkar IP-marknadsföring

Ip-marknadsföring innebär att man använder information om mottagarens ip-adress för att styra sin annonsering. Fördelen med denna metod är att du når ut till exakt de du vill nå. Läs vår artikel eller kontakta oss för att få koll på hur ip-marknadsföring fungerar och hur du kan använda den – och inte använda den.

Vikten av kundförståelse – buying personas, verktyg och processer

Hela Digital Dominances koncept bygger på att förstå kunden. Det finns mängder av sätt att att hela tiden vaska fram ny spännande information om vem din bästa kund är. Här delar vi med oss av ett par av dem!

Kommunikationsstrategi för ”thought leadership”

Kommunikationsplanen följer av kommunikationsstrategin som ska gå i linje med dina affärsmål. Så här skulle vi vilja uttrycka hur kommunikationsstrategin ska följa av företagets affärsmål.