VÄLKOMMEN TILL VÅR BLOGG

Håll dig uppdaterad om www och följ med bakom kulisserna i byrålivet!

Här i Digital Dominances blogg delar våra experter med sig av smarta tips, pedagogiska steg-för-steg-guider, nördiga trendspaningar samt nyheter inom digital marknadsföring i allmänhet och Googles senaste påhitt i synnerhet. En digital Gott och blandat-påse, helt enkelt.

Hittar du inte vad du söker efter eller vill du veta ännu mer? Kontakta oss då på momangen, vi älskar att snacka om allt som har med www att göra.

Google-trender: De 10 vanligaste frågorna vi googlar efter

Vi ställer allt fler frågor till Google. Sedan 2004 har ”hur”-sökningarna ökat med över 140 %, uppger Google själva i ett inlägg på sin blogg nu i september 2017. Samtidigt avslöjade de också vilka 10 frågor som vi helt ställer till Google – och det är minst sagt en blandning av högt och lågt.

Guide: Så funkar IP-marknadsföring

Ip-marknadsföring innebär att man använder information om mottagarens ip-adress för att styra sin annonsering. Fördelen med denna metod är att du når ut till exakt de du vill nå. Läs vår artikel eller kontakta oss för att få koll på hur ip-marknadsföring fungerar och hur du kan använda den – och inte använda den.

Guide: Kom igång med Google Campaign URL Builder och UTM-spårning

För dig som använder Google Analytics erbjuder så kallade UTM-variabler möjlighet att använda viktig information om dina besökare. I denna artikel visar vi hur du kommer igång med användandet av UTM-variabler med Googles gratisverktyg Campaign URL Builder!

Hitta dina brutna länkar

Brutna länkar skapar en mycket dålig användarupplevelse. För stora webbplatser är det viktigt att ständigt följa upp vilka brutna länkar du har på din hemsida. I denna artikel kan du läsa mer om vad brutna länkar är och varför de uppstår.

Guide: Så skapar du en rapport över vilka tider och dagar din hemsida

Många av våra kunder behöver planera och anpassa sin verksamhet utifrån dag och tid på dygnet, och där kan besöksstatistik från hemsidan vara ett hjälpmedel. Det kan exempelvis gälla att dimensionera trycket på kundtjänst och öppettider för support. Frågan vi vill svara på är följaktligen: när har min hemsida mest besökare?

Remarketing – nå dina tidigare besökare med segment i Google Analytics

Remarketing är ett begrepp som funnits ett tag inom digital marknadsföring. Den digitala tekniken ger stora möjligheter att följa upp en besökare efter att de lämnat hemsidan. Samtidigt som tekniken är omtyckt av marknadsförare så har teknologin lett till en livlig debatt om integritet. I detta inlägg tittar vi närmare på hur remarketing fungerar och hur du kan segmentera besökare på ett smart sätt!