Svenskarna och internet 2019 – en sammanfattning

I veckan släpptes 2019 års version av Svenskarna och internet, den årliga rapporten som redogör för svenskarna och deras internetvanor. En av de viktigaste trenderna i år är kanske att den ökade användningen av sociala medier verkar ha mattats av. Facebook minskar till och med för första gången sedan studiens begynnelse år 2010. Vi har sammanfattat några av rapportens viktigaste punkter ur digitalt marknadsföringsperspektiv!

Tips för ett lyckat nyhetsbrev

Inte sällan blir de liggandes på hög i skräpposten, oöppnade. Nyhetsbreven, som nästan verkar anfalla från både höger och vänster. ”När signade jag upp mig för det här” är en rimlig fundering emellanåt…Trots lite dåligt rykte så går det faktiskt att göra innehållsmässigt givande nyhetsbrev som kan vara en tillgång, både för dig som företag och dina kunder. Låt oss ta en titt på några punkter att fundera över vad gäller nyhetsbrev.

Annonsrelevans – därför är det viktigt!

Annonsrelevans är en av många viktiga mätvärden när det kommer till PPC (pay-per-click). Värdet anger hur bra matchningen är mellan sökordet, din annons och landningssidan. Mer om hur det beräknas och vad du kan göra åt ett dåligt resultat i artikeln.

Kvinna håller i mobil med annons. Är det en bra annonsrelevans?

Ny vd på Digital Dominance – och ledningen breddas

Efter ett expansivt och fartfyllt 2019 här på Digital Dominance, med stor tillväxt på kunder, omsättning och i teamet, är vi glada över att berätta att även vår ledning växer – och att vi från september har en ny vd! 

Gruppbild på ledningen av Digital Dominance fotad i en park

Digitala trender: Hösten 2019

Hösten är på många sätt förändringens tid och som vanligt står det inte still inom www-världen. Vi på Digital Dominance har tittat i kontorets spåkula för att samla ihop viktiga digitala trender som du bör ha koll på inom den digitala marknadsföringsvärlden!

tåg i tunnelbana symboliserar en digital trend

Vad är Marketing Automation?

Marketing automation blir allt mer och mer känt bland marknadsförare. Med MA kan du värma dina kunder/leads till de är redo att ta nästa steg. För e-handlare handlar det om att få dem att genomföra ytterligare ett köp. I B2B handlar marketing automation ofta om att göra mottagaren redo för en säljare att ta över.