Vikten av kundförståelse – buying personas, verktyg och processer

Hela Digital Dominances koncept bygger på att förstå kunden. Det finns mängder av sätt att att hela tiden vaska fram ny spännande information om vem din bästa kund är. Här delar vi med oss av ett par av dem!

Vi är digitala management-konsulter – med entreprenörskap i vårt DNA

Digital Dominance AB är ett dotterbolag till Nortech. Rickard Asp som är delägare i Nortech har en bakgrund från McKinsey & Company, ett av världens största managementkonsultföretag. Tillsammans med Alexander Tennström startade koncernen sin internetsatsning 2007.

Introduktion till Google AdWords

Den vanligaste betalda sökannonseringen är Google AdWords och begreppet kallas numera för SEM (search engine marketing). En annan benämning som ofta används i samband med detta är PPC (pay per click). SEM eller PPC är en del av det som ingår under begreppet ”Search Marketing”. På svenska används begreppet sökmotormarknadsföring om SEM.

Testa din hemsida i mobil, dator och surfplatta

När du bygger en ny hemsida är det viktigt att den fungerar och ser bra ut i både webbläsare, mobiltelefoner och surfplattor. Webbläsare (Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari) är tillgängliga för alla, men du behöver inte äga alla mobiltelefoner och surfplattor på marknaden för att kunna testa dem.

Val av CMS – WordPress, Drupal, Joomla eller någon annan?

Valet av CMS när du ska uppdatera eller göra en nya hemsida är ofta en fråga om tycke och smak. Det är inte bra när du sitter och diskuterar med någon som är helt färgad av sin egen ensidiga upplevelse eller subjektiva erfarenhet. Skaffa gärna en ”second opinion”.

Kundrecensioner på din hemsida – många dolda SEO-fördelar

Att införliva kundrecensioner på din hemsida kan vara något av det bättre du kan göra för din hemsida ur ett SEO-perspektiv. Läs vidare för att upptäcka varför!