Möt några av våra kunder

Kundreferenser

Vad säger våra kunder om oss?

Vi tror på skräddarsydda lösningar för kunder inom digital marknadsföring och vårt unika koncept  bygger på ständig optimering. Vi vet att det funkar, och våra kunder vet att det funkar – hela 98,6% av våra kunder har ökat sin vinst från nätet. Framgångsrik digital marknadsföring är ett kontinuerligt arbete där fokus ofta skiftar över tid. Trots att vi gärna framhåller långsiktighet vet vi också att det går att nå snabba resultat enbart genom att göra rätt saker: för många av våra kunder har vi exempelvis på kort tid ökat försäljningen via betalda kanaler som Google AdWords 3-5 gånger utan att öka annonskostnaden.

Vad vi däremot inte tror på är bindningstider – vi vill att våra kunder väljer att fortsätta samarbeta med oss eftersom vi bevisar vårt värde och för att vi trivs ihop! Därför är vi väldigt, väldigt stolta över att vi sällan tappar kunder och att vår genomsnittliga kund valt att samarbeta med oss i 4 år eller mer.

Men du behöver inte bara ta vårt ord för det. Här nedan kan du läsa mer om vad några av våra kunder har att säga om oss och hur vi hjälpt dem att växa!

Froda är ett av Sveriges snabbast växande företag inom digitala företagslån. Målet är att förenkla vardagen för småföretagare, både nystartade och väl etablerade, med företagslån baserade på smart kreditbedömning – och så lite krångel och administration som möjligt.

Läs mer om detta samarbete här

”Medvetna om vilken utmaning fintech-branschen är hade vi inte väntat oss ett så snabbt resultat eller en utveckling med 478 % fler ansökningar på arton månader. Och ännu mer glädjande är att utvecklingen har fortsatt trots att konkurrensen om annonsutrymme digitalt inom vår bransch är högre än någonsin”
-Fredrika Bennison, Froda

Odd Molly är ett för många välbekant klädmärke, både i Sverige och internationellt, som haft en enormt stor tillväxt på webben de senaste åren.

Vi har samarbetat med Odd Molly ända sedan år 2013 och hjälpt dem att utveckla sin digitala marknadsföring, med fokus på betald annonsering i flertalet kanaler, SEO och strategiska frågor kring deras webshop. Odd Molly dominerar idag Google och försäljningen i deras webshop har sjudubblats sedan 2013.

”Odd Molly har haft en mycket kraftig tillväxt på webben under de senaste åren och Digital Dominance har verkligen varit en viktig bidragande orsak till det med digital annonsering och SEO-expertis. Vi uppskattar också att de är en bredare samtalspartner och rådgivare när det kommer till strategi.”
– Linn Thor, Head of Marketing & Head of E-Commerce på Odd Molly

Godsmak har en framgångsrik affärsmodell där restaurangmat från över 70 olika kök i Stockholm levereras direkt till kontoret eller hem.

Även Godsmak är en kund som vi arbetat länge med. 2013 inledde vi vårt samarbete med fokus på betald annonsering. Vi är stolta över att på sex månader ha hjälpt Godsmak att sänka sina AdWordskostnader med 32% samtidigt som vi ökade antal köp genom digital annonsering med 40%. Under samma 6 månadersperiod ökade Godsmak även sina intäkter genom denna kanal med 60%.
www.godsmak.se

”Med Digital Dominance helhetskoncept inom digital marknadsföring har vi fått en ny insikt i våra digitala kanaler och de intäkter som kommer därifrån. Vi har sänkt våra AdWordskostnader samtidigt som omvandlingarna till köp har ökat ordentligt. Vi syns nu i sökresultaten på ett helt annat sätt än förut tack vare de löpande rekommendationerna inom sökmotoroptimering som vi får. Vi var tidigare med en annan byrå men har inte ångrat att vi bytte för en sekund och rekommenderar varmt ett samarbete med Digital Dominance.”
Tor Nordström, Styrelseordförande, Godsmak Sweden

videoburst

Videoburst är en svensk start up som tagit fram ett unikt onlineverktyg för att enkelt producera och distribuera professionell video på alla möjliga plattformar på internet. Med Videoburst har Digital Dominance arbetat med alla delar av D-Concept för maximal effekt: från trafikdrivande betald annonsering till hemsidans utformning och konverteringsoptimering. Redan under det inledande pilotprojektet såg Videoburst effekt i form av 60% mer trafik, bättre konverteringsgrad och mer än dubbelt så många nya abonnemang!

”Redan under pilotprojektet på 3 månader med Digital Dominance ökade antalet sign ups med 101%”
-John Goliats, vd

Servicia Medical säljer och hyr ut hjärtstartare. Vid starten 2005 var det få som kände till att en hjärtstartare kan rädda 3 av 4 av de 10 000 personer som varje år drabbas av akut hjärtstopp i Sverige. Problemet var att nå ut och få fler att förstå vikten av att ha en hjärtstartare.

Tillsammans utvecklade vi en digital strategi med fokus på content marketing och sökordsoptimering. Sedan dess har bolaget ökat omsättning med mer än 30% per år. 2013 utsågs Servicia Medical till DI Gasell.

”Digital Dominance har hjälpt oss på Servicia Medical att bli världens näst största återförsäljare av Zoll Hjärtstartare på två år”
– 
Mattias Bodin, VD på Servicia Medical