Social media

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn – vi arbetar med alla stora sociala media-kanaler och hjälper ditt företag att synas på det sätt som är rätt för just er. Bland våra kunder hittar du allt från mindre företag som nyss skaffat en Facebooksida till några av Sveriges mest välkända varumärken med hundratusentals följare. Läs mer om hur vi kan hjälpa dig!

Nå rätt personer i sociala medier – på rätt sätt

Vår uppgift är, enkelt uttryckt, att se till att ni som företag syns i rätt sociala kanaler, på rätt sätt mot rätt personer. Sociala medier erbjuder fantastiska möjligheter till kommunikation och försäljning, men att hitta rätt bland alla kanaler kan lätt kännas som att försöka navigera i en djungel med ögonbindel och trasig GPS.

Vi träffar ofta företag som upplever svårigheter med att koppla ihop sociala media-aktiviteter med sin övergripande strategi, hitta en kontinuitet i sin kommunikation och utvärdera aktiviteter som görs, exempelvis annonsering. Och det är där vi kommer in!

Vanliga frågeställningar vi jobbar med i social media

  • Vilka sociala medier ska vi satsa på – och varför?
  • Kan sociala medier hjälpa oss att öka vår försäljning?
  • Hur fördelar vi budgeten per social kanal för att få optimal ROI?
  • Hur kan vi mäta vilka intäkter som kommer från vilken kanal och om den är organisk/betald?
  • Hur får vi en bra balans mellan betald annonsering och organisk postning?
  • Vad ska vi skriva om i sociala medier och hur ofta ska vi lägga upp innehåll?

Vi hjälper er med social media-strategi, annonsering och redaktionellt innehåll

Vi arbetar med betalda och organiska aktiviteter i alla stora kanaler som exempelvis Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn och gör även samarbeten med influencers. Vi kan ansvara för att driva kommunikationen eller finnas till hands som ett stöd för ert interna marknadsteam. Det kan handla om allt från organisk trafik – Facebookuppdateringar och skojiga Instagrambilder – till att styra betalda aktiviteter som annonskampanjer och samarbeten med viktiga influencers.

Och som alltid utgår vårt arbete från er övergripande affärsstrategi/mål och – eftersom vi älskar att mäta saker – var ni som kund får bäst ROI.

  • Annonsering
  • Mäta intäkter/ROI från sociala medier
  • Content plan/calendar för sociala medier
  • Analys av befintliga kampanjer
  • Organiskt/redaktionellt innehåll
  • Välja rätt sociala medier
  • Nå era konkurrenters följare/målgrupper
  • Stötta och bolla idéer i det dagliga arbetet