Digital annonsering: PPC, SEM, Google Ads och mycket mer

Med erfarenhet av att arbeta med digital annonsering sedan 2009 via kanaler som Google Ads, Bing Ads (Microsoft Ads) och ip-marknadsföring är vi en trygg partner som hjälper er att maximera er försäljning där ute på www.

Välkommen till en trygg och erfaren SEM-partner

Vi är stolta över att ha några av Sveriges vassaste experter på digital annonsering via exempelvis Google Ads, Bing Ads (Microsoft Ads) och ip-marknadsföring. Oavsett om du vill ha hjälp från grunden med komma igång med betald annonsering eller vill ta dina befintliga annonsering till nya höjder så kan vi hjälpa dig.

  • Certifierad Google Partner
  • Lång erfarenhet: Att vi arbetat med sökannonsering sedan 2009 gör oss till en av de mest erfarna digital byråerna i Sverige.
  • Upp till 3-5 gånger ökad försäljning: Vi är stolta över att ha ökat försäljningen med upp till 3-5 ggr hos kunder vi tagit över från branschkollegor – utan att öka annonskostnaden. Fråga oss gärna så berättar vi mer om hur vi sänkt kostnaderna och ökat försäljningen för andra kunder!
  • Helhetstänk: Vi hjälper dig strategiskt att placera in Google Ads i kundresan och koordinerar med dina marknadsföringskanaler för bästa resultat.
  • Vi kan tuffa branscher: Vårt framgångsrika arbete med sökannonsering i några av världens tuffaste och mest konkurrensutsatta branscher (resa, hälsa/medicin, lån) tvingar oss att ligga i framkant och gynnar dig, oavsett vilken bransch du är i.
  • Full transparens: Som kund har du dygnet runt insyn i vad som görs . Givetvis äger du också all data och dina konton.

Låter det intressant? Välkommen att kontakta oss så tar vi ett förutsättningslöst samtal kring hur ett samarbete skulle kunna se ut.

Vanliga frågeställningar vi jobbar med inom PPC/betald annonsering

  • Hur maximerar vi försäljning via Google Ads och betald annonsering/PPC och SEM?
  • Vad är en rimlig/maximal kostnad för ett nytt lead eller köp i webbshop?
  • Hur mycket ska vi satsa på SEM vs. sociala medier?
  • Baserat på sökmönster från Google Ads – vilka ord ska vi satsa på inom SEO?
  • Hur kan vi använda insikter om sökbeteende för affärsutveckling (t.ex. namngivning av produkter eller utveckling av nya produkter)?

Vi hjälper er att maximera försäljningen med PPC/betald digital annonsering

Vårt uppdrag är att maximera er försäljning på ett lönsamt sätt med sökmotormarknadsföring (SEM) – vi är inte ute efter att göra av med en budget eller minimera vår tid. För att dela med oss av lite skryt: vi är stolta över att ha ökat försäljningen med upp till 3-5 ggr hos kunder vi tagit över från branschkollegor – utan att öka annonskostnaden. Eftersom vi fokuserar på kostnad per köp eller kontaktförfrågan säkerställer vi dessutom att det är lönsam försäljning. Tyvärr har vi sett riktiga skräckexempel (bland annat från ett av världens absolut största företag) där annonskostnaden per lead/såld produkt var lika stor eller större än intäkterna som kom in. Inte bra, för att uttrycka det milt.

Ett annat superviktigt syfte med betald annonsering, som många glömmer bort, är att det ger djupa insikter om och på vad din målgrupp och dina kunder söker. Under flera år har vi utarbetat ett unikt koncept för att med hjälp av betald annonsering prioritera vilka sökord som är viktiga för våra kunders SEO och även vilka områden/ämnen som en lyckad content marketing-strategi ska bygga på. Att arbeta med den digitala helheten ger oslagbara insikter och synergieffekter!

  • Google Ads
  • Bing Ads/Bing-annonsering
  • Optimera för maximal försäljning/ROI (inte trafik!)
  • Analysera sökbeteende till SEO
  • Ip-marknadsföring
  • Annonsering i sociala medier
  • YouTube-annonsering
  • Uppsättning/löpande tuneing av konton